Cum faci SEO pentru capitala? Este optimizarea pentru Bucuresti diferita de optimizarea generala? Este necesara optimizarea locala pentru afacerea mea? Acestea sunt cateva dintre intrebarile pe care si le pun proprietarii de afaceri din capitala inainte de a decide daca sa apeleze sau nu la servicii SEO Bucuresti.
Evident, asemenea domeniului SEO, raspunul nu este deloc simplu!
In ultimul timp, a devenit clar faptul ca SEO de tip local este practic o (sub)disciplina completa a industrieide optimizare. Exista experti in optimizare locala care au mai putin de-a face cu on-page si off-page, de exemplu, dar care pot exploata la maximum elemente precum Google Business Profile sau Schema Markup.
Daca te afli printre cei care doresc sa beneficieze de servicii SEO pentru Bucuresti, acum sau in viitorul apropiat, echipa The Markers iti prezinta cateva aspecte importante pe care trebuie sa le stii.
Cum functioneaza optimizarea de tip local?
La nivel local, algoritmul Google are in vedere o multime de aspecte. Printre cele mai importante sunt proximitatea afacerii fata de potentialul client, reputatia afacerii tale, precum si relevanta acesteia (anume daca raspunde nevoilor potentialului client).
Proximitatea este variabila si este totodata un lucru pe care nu il poti influenta. Acelasi lucru se intampla si in cazul relevantei – clientii nu vor cauta mereu ceea ce vinzi tu. Apoi, reputatia este influentata atat de factori externi (din lumea reala), cat si de factori digitali. Anumite aspecte ale acestor trei elemente (mai putin in cazul proximitatii) pot fi influentate cat de cat cu ajutorul serviciilor SEO.
Totusi, mult mai important este sa arati potentialului client detalii privind cele trei elemente. Mai exact, trebuie sa hranestialgoritmul Google cu toate detaliile, informatiile si datele importante despre afacerea ta, acestea fiind mai apoi furnizate catre un client potential care face o cautare.
💡 O comparatie simpla ar fi fata de procesul de keyword research, in care specialistul SEO cauta cuvinte cheie care sa corespunda intentiei de cautare a utilizatorilor. SEO de tip local, in schimb, nu vizeaza acest lucru – clientul nu trebuie convins sa caute un restaurant in apropiere, el deja face acest lucru. Astfel, oferta de servicii SEO Bucuresti are in vedere furnizarea de ajutor suplimentar in gasirea si alegerea afacerii tale.
Ce factori influenteaza rezultatele unei strategii de SEO local?
Printre cei mai importanti factori care influenteaza rezultatele eforturilor de optimizare locala (pozitia in rezultatele cautarii, volumul de informatii afisat etc.) sunt:
- Complexitatea Google Business Profile – acest profil de afacere, furnizat chiar de Google, iti permite sa introduci toate datele si informatiile aferente afacerii tale, pentru ca mai apoi acestea sa poata fi furnizate utilizatorilor. Google Business Profile iti permite si sa revendici locatia afacerii tale pe harta, implicit sa creezi un profil de afacere profesional, asa cum au toate marile companii;
- Calitatea recenziilor – in urma unei actualizari a algoritmului Google din 2021, este acum mai important ca recenziile lasate pe profilul afacerii tale sa fie recente, de la clienti reali si care chiar contin o descriere, nu doar un rating;
- Diversi factori on-page – din punct de vedere on-page, ai nevoie de servicii SEO Bucuresti pentru a garanta optimizare pentru dispozitivele mobile de exceptie. In ziua de astazi, indiferent de tipul de website sau afacere, cea mai mare parte a traficului va veni de pe dispozitivele mobile. Prin urmare, website-ul tau trebuie sa fie optimizat corespunzator;
- Interactiunea utilizatorilor – acest aspect trebuie promovat prin tehnici si strategii SEO uzuale, traditionale. Cu cat website-ul unei afaceri are parte de mai multa interactiune din partea utilizatorilor/vizitatorilor, cu atat cresc sansele ca pozitia acestuia in rezultatele cautarii sa se imbunatateasca;
- Referinte – toate informatiile pe care le incluzi in Google Business Profile pot fi incluse si pe alte website-uri, precum Trip Advisor sau chiar platforme similare locale – pe langa Facebook, Instagram si alte retele sociale. Trebuie sa te asiguri ca furnizezi aceleasi informatii peste tot – numar de telefon, adresa si nume identice;
- Diversificare si personalizare – Google va oferi unui utilizator rezultate in functie de cautarile si accesarile sale anterioare. Astfel, daca un utilizator viziteaza site-ul afacerii tale de mai multe ori, cautari viitoare il vor aduce inapoi, tot pe website-ul tau. Trebuie sa exploatezi acest lucru diversificand paginile website-ului, precum si atribuind acestora un oarecare nivel de personalizare – categorii, pagini speciale pentru promotii si altele.
Scopul final este sa realizezi cat mai multe conversii. Nu trebuie sa uiti, totusi, faptul ca informatia este putere – cu cat un potential client are mai multe informatii despre afacerea ta, cu atat creste – pentru tine– probabilitatea de achizitie.
Tocmai din acest motiv, ai nevoie de servicii SEO Bucuresti, poate chiar de o agentie de marketing cu un departament SEO specializat, dar mai ales cu un expert in SEO local gata sa-ti puna afacerea pe harta cautarilor Google.
De ce este important sa beneficiezi de optimizare locala? Statisticile nu mint!
Potrivit unui studiu de piata destul de vechi, dar care probabil in ziua de astazi este mai relevant ca oricand, 30% din toate cautarile realizate pe mobil vizau gasirea unei locatii. Acelasi studiu arata si faptul ca aproximativ 80% din utilizatorii care au cautat o locatie din apropiere au ajuns sa viziteze afacerea cautata in ziua urmatoare.
Totusi, sa nu traim in trecut! Ce spun statisticile din ziua de astazi, din 2024? Acest studiu Forbes ne prezinta o multime de date importante pentru toate aspectele SEO. Totusi, din punct de vedere local, se remarca urmatoarele:
- 46% din toate cautarile realizate pe Google sunt locale, anume au atat o intentie de cautare, cat si un rezultat local. Inca mai crezi ca nu ai nevoie de servicii SEO Bucuresti?
- 50% dintre utilizatorii care au cautat un magazin in apropiere au vizitat magazinul respectiv in ziua urmatoare;
- 4 din 5 utilizatori folosesc motoarele de cautare pentru a realiza cautari locale. Astfel, este imposibil sa nu observi o crestere a numarului de clienti daca apelezi la servicii SEO Bucuresti;
- 18% din cautarile locale au avut ca rezultat o achizitie in 24 de ore. Comparativ, doar 7% din cautarile obisnuite au dus catre o achizitie;
- 42% dintre utilizatorii care realizeaza cautari locale acceseaza sectiunea de harti cu afaceri. Astfel, este imperativ ca afacerea ta sa apara efectiv pe harta, lucru care poate fi realizat cu ajutorul serviciilor SEO profesionale din Bucuresti;
- 64% dintre utilizatori/potentiali clienti citesc, de regula, recenziile afacerilor pe Google inainte de a vizita sediul sau centrele de operatiuni ale acestora.
Scurt si la obiect, nu trebuie sa te intrebi daca optimizarea SEO de tip local justifica o colaborare cu o agentie de marketing. SEO local este poate la fel de important ca SEO traditional, completandu-l de altfel perfect pe acesta.
Intrebarea, in schimb, devine unde gasesc o agentie care ma poate pune pe harta?
Raspunsul, in cazul de fata, este unul foarte simplu – gasesti echipa de care ai nevoie la prima intalnire cu agentia The Markers. Cu peste 10 ani de experienta in digital marketing, dar mai ales cu un departament SEO dedicat, The Markers iti ofera toate resursele pentru a-ti duce afacerea la urmatorul nivel!