0770 686 119 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Inceputul acesta de saptamana a fost pentru noi unul incarcat de informatie. Am fost, ca in fiecare an, la GPeC (Gala Premiilor e-Commerce), am primit know-how de la oameni bine pregatiti, gata sa impartaseasca din experienta lor si ne-am descretit fruntile cu niste prezentari faine de tot.

Luni dimineata am ajuns cascand la Crystal Pallace, asa ca am fugit direct sa ne luam cate o cafea. Ne-a venit cheful de vorba, asa ca pana am terminat cafeaua interactionaseram deja cu cateva persoane si schimbaseram idei despre speakerii preferati. Am discutat despre carti preferate din domeniu, unele citite si altele aflate pe lista de lecturi viitoare. (lista in articolul urmator) 

Dupa ce ne-am savurat cafeaua, am intrat in sala chiar la timp pentru a-l asculta pe Andrei Radu (CEO & Founder GPeC), gazda evenimentului, prezentand lineup-ul si speakerii din urmatoarele doua zile.

Kickoff-ul a fost facut de CEO eMag, Iulian Stanciu, cu prezentarea “Ultimate facts, figures & e-commerce trends in an open stage dialogue with the market dealer”. Iulian ne spune ca desi construim branduri bune in zona de digital, o buna parte din cei ce le acceseaza nu au digital skills. Tot el sustine ca tinerii ar trebui sa invete inca din scoli educatia digitala.

  • eMag livreaza in intervalul promis + max. 15 minute pentru 99.5% dintre comenzi
  • pentru imbunatatirea returului, eMag a convins Posta Romana sa lanseze returul, un nou serviciu; acum exista retur in 600 de oficii postale
  • pentru a creste increderea in e-commerce, serviciile de livrare trebuie sa fie bazate pe predictibilitate, reducerea perioadei de livrare si retur simplu
  • pentru Black Friday: notorietatea evenimentului a crescut de la 79% la 88%, iar intentia de cumparare a crescut de la 44% la 51%
  • cat de repede se va livra de Black Friday: de vineri pana marti se vor livra 70% din volume, iar livrarea se va finaliza pe 28 noiembrie.
  • pentru a combate teoria cum ca reducerile nu sunt reale, eMag a facut un studiu al pretului din perioada Black Friday 2017 si 85% din vanzari au avut cel mai bun pret din an.
    “In Romania, pretul redus trebuie raportat la cel mai mic pret din ultimele 30 zile. Legislatia incurajeaza comertul traditional static, ori e-commerce-ul e dinamic. Cred ca Black Friday, asa cum l-am gandit noi (eMag) este momentul e-commerce-ului – in care acesta bate retail-ul traditional.”

In continuare, pe scena a urcat Nir Eyal cu prezentarea “Hooked: how to build habit-forming products”, in al carei inceput ne-a inspirat cu urmatorul citat: “Daca vrei sa fii bun la ceva, trebuie sa tii cont de ce fac cei mai buni din domeniul tau.”

  • “Daca privim afacerile de succes, vedem ca toate au pornit ca si ceva nice to have si au ajuns in timp sa atinga vietile a miliarde de utilizatori.”
  • “Stiati ca oamenii care sufera de depresie clinica iti verifica e-mailul mai des? Starea aceea negativa ii determina sa caute acceptare, sa doreasca sa fie inclusi mai mult decat oamenii care nu au aceasta problema medicala. Cautam sa evadam din disconfort.”
  • “Cu totii avem nevoi umane. Cautam sperantele si evitam fricile, cautam acceptare sociala si evitam respingerea. Fiecare reclama video, banner sau reclma text trebuie sa se concentreze pe aceste probleme.”

In continuare, Rafael Campos, vice presedinte VTEX, a sustinut prezentarea inntitulata “Five strategic decisions that you must take today to (maybe) survive for the next ten years”

  • “Poti folosi un marketplaceca pe o strategie in business, NU ca pe un competitor. Poti sa folosesti eMag ca pe o miscare strategica, nu sa incerci sa te plasezi ca un concurent al lui.”
  • Procesul de digitalizare porneste din interior si se dezvolta in exterior
  1. Regandeste modul de organizare al companiei.
  2. Customer journey – mult mai importanta decat crezi.
  3. Creeaza valoare, creeaza ceva unic in care clientul chiar sa creada.
  • China domina piata in noua era digitala;

In finalul prezentarii, Rafael ne-a spus despre big data ca desi vorbim foarte mult despre acest lucru, important este sa stim cum sa colectam, cum sa procesam si cum sa folosim datele colectate.

Brad Geddes, cofondator ADALYSIS, ne-a tinut cu rasuflarea taiata pe tot parcursul prezentarii sale, “12 practical tips & tricks for google ads in e-commerce 2019”

  1. Google face schimbari constant in ceea ce priveste platforma de Ads. Exact match nu mai inseamna exact match in acest moment.
  2. Daca traiesti in Europa si calatoresti in SUA, vei cauta car hire, nu car rental daca vrei sa inchiriezi o masina – genul acesta de situatii e esential in Google Ads. Trebuie sa intelegi cum cauta clientii tai – diferentele din queries aduc diferente mari in valoarea adusa business-ului tau (chiar valoarea comenzii).
  3. De cate ori apare de fapt al treilea Headline: la 21 din 3214 impressions – merita sa investesti timp in a-ti actualiza contul cu cel de-al treilea Headline, dar nu-l prioritiza atunci cand esti in mijlocul sezonului de Sale, de exemplu. 🙂
  4. AD ROTATION: optimizarea oferita de Google (best performing ads) e adesea preferata in detrimentul optimizarii manuale, insa nu aduce tot timpul rezultatele cele mai bune. E o setare buna pentru a testa, dar uneori Google ignora anumite Ad-uri sau le afiseaza foarte mult pe unele.
  5. Inceperea unei oferte prea devreme (cu un interval prea mare de promotie) iti poate scadea rata de conversie. Cel mai bun model: countdown-ul de doar cateva ore (4.1% Conversion rate, 9% CTR).
  6. Creeaza Ad Groups si sitelinks pentru cautari ambigue pentru a creste CTR si CR pentru ele.
  7. Cand observi anumite pattern-uri in rata de conversie din Google Ads, incearca sa suprapui modelul peste problemele/interesele/programul celor care convertesc pe site-ul tau. Spre exemplu, daca vinzi produse pentru bebelusi, gandeste-te
  8. Mobile: vezi/cauti direct ce ai nevoie, compari, cumperi. Desktop: faci browsing, cercetezi, compari, te razgandesti, revii, cumperi.
  9. In eCommerce exista tendinta de a licita „la ghici” sau dupa ce suna de bun simt. Best practice: liciteaza pentru Return On Ad Spend (ROAS) sau Return On Investment (ROI) daca ai predicitibilitate isi coerenta/modele in ceea ce priveste datele din contul Google Ads. Cand ai comenzi cu valori mari dar impredictibile, licitatia pe Cost Per Aquisition (CPA) poate fi mai potrivita pentru tine.
  10. Cand ar trebui sa folosesti Attribution Models (Modele de atribuire): in Remarketing, Video Advertising, conversii Multi-Touchpoints, cumparaturi Multi-Device.
  11. Greseli comune care duc la scaderea CTR-ului: oferte expirate inca promovate din contul Google Ads.

“Imi place sa traduc PPC drept Pay for Conversation. Gandeste-te la valoarea conversationala cu userul, nu doar la click.”

  1. Ajustarea bid-urilor nu e ceva ce faci peste noapte – dureaza mult si trebuie sa iei in considerare multe aspecte care tin de clientii tai.

Antonio Éram, CEO Netopia payments ne-a vorbit despre “Mobilepay Wallet – payments and beyond”, fiind urmat de Elisabeta Moraru, Country manager Google Romania, cu prezentarea “Data turns into insights”

Elisabeta ne-a deschis ochii intr-un subiect interesant: “Curios, destul de nehotarat si pretentios – asa arata pe scurt descrierea consumatorului roman, acesta e CNP-ul clientului roman.”

  • Valorile consumatorului roman sunt Brand Loyalty si Influenta in Digital
  • Romania e in continuare liderul in CEE in ceea ce priveste importanta evenimentului Black Friday. 45% dintre romani asteapta Black Friday pentru a cumpara online.
  • Ganditi din perspectiva audientei: exista studii care coreleaza cautarile de Black Friday si tot ce se intampla in decembrie.
  • Daca ar conta (si conteaza!) credibilitatea si atributele brandului tau si ai fi in locul clientului tau, ce ai cumpara?
  • Consumatorii din Romania sunt in linie, ca si comportament de cumparare, cu toti cei din zona CEE.
  • Traficul venit din mobile a ajuns acum la proportia medie de 70% din totalul traficului.

In continuare, Valentin Radu, fondatorul Omniconvert a prezentat “E-commerce growth through customer journey optimization”. Din prezentarea lui Valentin am aflat ca 95% dintre achizitiile noastre sunt bazate pe decizii care au loc in subconstientul nostru si ca nu mai e suficient sa vinzi un produs, trebuie sa oferi un complex, o doza de emotii.

Andrei Radu, fondator si CEO CPeC a urmat cu prezentarea intitulata “5 actionable UX & Conversion optimization tips for online shops”, in care ne-a aratat bunele practici pentru magazinele online privind caseta de search, paginatia, formatarea contentului, value proposition, functii speciale pentru mobil si alte informatii utile.

46087490_1171306386361724_7691114051388047360_n

Ultima prezentare a primei zile a fost cea a lui Horia Neagu, fondator Napoleon Digital, cu prezentarea “Stop playing hide & seek with your customers”, care ne-a deschis ochii cu urmatoarea replica: “Imaginati-va ca sunteti la o cafenea si asteptati sa va fie luata comanda. Si nimeni nu vine. Ce inseamna asta? Inseamna ca ospatarul se ‘incarca prea greu’ – ceea ce este groaznic si offline, dar si online, pentru un magazin online.”

In incheierea primei zile a avut loc un panel denumit “Top 20+ recommendations for e-commerce 2019 (usability, SEO, mobile, e-mail marketing, conversion rate optimization, growth)” la care au fost invitati Alexandru Lapusan (CEO & Founding Partner Zitec), Andrei Georgescu (Managing Director White Image), Bianca Grip (Managing Director GripAds), Cristian Ignat (Chief Canopyst @Canopy), Dan Virtopeanu (Founder Breeze Mobile), Eugen Potlog (Founder & Chief Optimizer @ UX Studio), Lucia Ciuca, Mihai Vinatoru (Head of SEO & Managing Partner DWF) si Roxana Olaru (Co-Founder CREADIV).

Cea de-a doua zi a inceput cu prezentarea lui Ross Simmonds, CEO Foundation Marketing intitulata “Content distribution: how to give your content more life”

Ross nu crede ca mai vorbim de o era in care Continutul e rege – ar trebui sa ne redirectionam catre o noua paradigma, in care distributia e cheia.

Instrumentele de care ne putem folosi sunt:

  • Facebook Audience Insights
  • Facebook Groups, fie pentru a descoperi grupuri in care oamenii vorbesc despre subiectul pe care doresti sa il dezvolti, fie pentru a crea propriul grup, centrat pe industria pe care doresti sa o dezvolti. De asemenea, Ross ne spune ca poti cumpara un grup sau o pagina inactiva cu multi fani si reinvia canalul respectiv cu continut adaptat la ce i-a adus initial impreuna.
  • Studiu ComScore: zona B2B nu trebuie ignorata. Oamenii sunt oameni, indiferent daca ei se duc la birou intr-o corporatie sau intr-o companie mica – au aceleasi obiceiuri…umane.
  • Foloseste Medium.com ca spatiu pentru guest blogging – e un canal de distributie excelent pentru continutul pe care il scrii pentru blogul tau. Poti descoperi si alte publicatii care iti vor aprecia si distribui continutul.

“Descopera-ti comunitatea – Creeaza continut – Distribuie-l in cel mai smart mod posibil.”

A urmat o discutie interesanta intre Felix Patrascanu (Membru Fondator & Managing Partner FAN Courier), Bogdan Colceriu (CEO Frisbo), Florin Toma (E-Commerce Manager DHL Express Romania), Radu Stanescu (CEO DPD Romania), la Stage on fire.

Felix Patrascanu ne-a spus ca Fan Curier se astepta la o crestere de 40% a livrarilor de Black Friday comparativ cu o luna obisnuita.

“Cele mai toxice lucruri pe o piata sunt lucrurile gratuite. Asa s-a intamplat in cazul livrarii gratuite sambata, cand s-a dovedit ca foarte multe dintre livrarile marcate pentru a fi realizate sambata nu puteau fi livrate (primite).”

Radu Stanescu: “Platile cu cardul functioneaza foarte bine la DPD, ca tehnologie. Pe de alta parte am observat o crestere a tranzactiilor cu cardul – 80% dintre tranzactiile din Romania sunt facute cu cardul. Cresterea cea mai mare se vede in Bucuresti.

Magazinele trebuie sa sustina puternica promovarea platilor cu cardul.”

In continuare, a urcat pe scena Dorin Boerescu, CEO 2performant cu “Statistici si tendinte in comertul online din Romania”:

-> 66% din vanzarile din fashion sunt facute de pe mobil.

-> 78.5% din vanzarile din zona de Baby Goods sunt facute de pe mobil, iar pe partea de Beauty procentul este de 63.2%.

A urmat David Meerman Scott, bestseller author & keynote speaker cu prezentarea “Real-time marketing drives real-time e-commerce”, din care am invatat ca achizitia cea mai buna este aceea venita dupa consumarea unui continut de calitate. David ne-a spus si ca daca faci doar marketing pe discount-uri vei fi perceput in acest fel si vei pierde, ca fotografiile stock nu ne reprezinta si ca trebuie sa le evitam, fiind doar clisee si ca proportiile pentru de content marketing sunt: 10% continut original, 85% sharing & engaging, 5% promovare.

dav

A urmat Raluca Radu, fondatoarea MTH Digital & country manager Answear.ro cu prezentarea “Your e-commerce marketing strategy: the 7-ingredient recipe”, care ne-a dat cateva instrumente pentru a ne contura mai bine audienta:

  • Google Trends
  • Uner Suggest
  • Keyword Planner
  • Similar Web
  • Facebook info&ads

46323227_558393847945981_9139077707328389120_n

Raluca a fost urmata de Sergiu Negut, cofondator Fintech OS & decan asociat al Maastrich School of Management Romania cu “Amintiri din viitorul unui business de succes”, in care ne spune ca o companie suficient de mare de la care sa avem ceva de invatat este una de cel putin 10 ori mai mare decat a noastra.

Russel Mcathi, CEO Cubed ne-a prezentat printre cifre, in “Conversion rate is broken and how do we fix it?”, despre Google Display advertising, cum ca 98% dintre impresiile pe bannerelor de display sunt asociate cu oameni care nu vor vizita niciodata site-ul.

Liviu Taloi, cofondator Ecompedia ne-a prezentat ecuatia comertului electronic in “The secret sauce of smart business decisions – your own google analytics data”

CA (cifra de afaceri) = Tr (trafic) x Rc (rata de conversie) x Cm (comanda medie)

Dragos Manac, general manager Liberty Revival Holding a fost ultimul speaker si ne-a prezentat in “Money is made when you buy, not when you sell” ca daca produsul sau serviciul are valoare, aproape se vinde singur. Ne-a mai spus si ca pasii procurement-ului sunt: Search (descoperirea produsului vizat), vizita pentru testarea produsului, relatia (contact, contract, conflict) si partea de logistica (landed price, INCO terms, LCL/LTL, agent, warehousing).

In final au fost decernate premiile de catre Andi Moisescu si a urmat o noua sesiune de networking de calitate. Noua ne-a placut la cea de-a 13-a aniversare GPeC si cu siguranta vom fi prezenti si la urmatoarea.

 

Distribuie acest articol in social media