0770 686 119 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Ati auzit cu totii de termenul ,,stil” si este o valoare aruncata in van de catre editorii de texte. Este un cuvant gresit pentru copywriteri, deoarece ,,stilul”  se bucura de o atentie foarte scurta pe internet.

Un copy bun nu este neaparat stilat

Insa copy-ul care inspira incredere, autoritate, construieste relatii si ii indeamna pe oameni sa comenteze, sa impartaseasca si sa cumpere este la cerere mare in prezent.

David Ogilvy a fost unul dintre acei editori si a spus “O reclama buna este una care vinde produsul fara sa atraga atentia asupra ei.

Comunicarea clara este cheia catre un copy eficient

Cel mai bun copy are nevoie sa fie ,,display window clear” si va trebui sa fii prezent in fiecare dimineata sa te asiguri ca nu se distrage atentia clientilor si consumatorilor de la produsul sau serviciul pe care il vinzi.

Fiecare editor recurge in cele din urma la un ghid despre cum sa scrii un copy bun, care il ajuta sa realizeze un copy clar. Exista numeroase reguli sau detalii care il sfatuiesc pe editor sa utilizeze adecvat cuvintele si sa aiba un limbaj consistent.

1. Foloseste Headline-urile

Orice editor care vrea sa impacteze internetul trebuie sa tina cont de headline-uri.

Exista un singur motiv pentru care clientul sau potentialul client iti va citi macar un cuvant din copy-ul tau: headline-ul. Acesta este copy-ul unde ar trebui sa investesti 70% din timpul tau.

Incepe cu cei 4U:

  • Useful
  • Urgent
  • Unique
  • Ultra-Specific

2. Foloseste cuvinte comune

Abrevierile, variatiile de cuvinte, prescurtarile in engleza ii distrag atentia cititorului si il indeparteaza de la scopul propus. Nu toata lumea este la curent cu replicile populare din media.

Evita:

  • Pt.
  • 4you
  • 2moro’
  • LOL
  • XOXO
  • Argourile

3. Evita hiperbolele si cuvintele inflorite

Una dintre primele lectii pe care ar trebui sa le inveti despre copy este sa iti ajustezi limbajul in functie de context. Copy-ul bun taie precum un cutit. Evita cuvintele pompoase care te fac sa pari ca exagerezi si te straduiesti prea mult sa pari inteligent sau important: tu sau brand-ul despre care scrii.

Nu fii ispitit sa folosesti un cuvant care valoreaza 10 bani, cand ai la indemana o mare plina de cuvinte.

4. Intai de toate, conteaza cititorul

De ce? Pentru ca el este cel de la care primesti un feedback. Este sarcina noastra, ca oameni de copy, sa oferim speranta, visuri si temeri audientei noastre. Asta necesita cercetare si folosirea magicului cuvant ,,TU”.

5. Scrie natural

Acesta este un atu indispensabil oricarui blogger sau copywriter. Trebuie sa vorbesti limba audientei tale si fa-o intr-un mod care convinge ca esti o persoana reala, cu interesul de a oferi ajutor si expertiza.

Cum altcumva vor ajunge potentialii clienti sa te cunoasca, sa te indrageasca si sa aiba incredere in tine?

Cum altfel Google va recunoaste ca tu esti cel care are raspunsul la intrebarile oamenilor?

Cercetare, cercetare, cercetare. Cunoaste-ti audienta din toate punctele de vedere.

6. Munceste si ,,out of office”

Asta chiar functioneaza? Stii momentul ala cand ajungi acasa, te lungesti in pat si singurul lucru pe care il poti face este sa te uiti pe pereti? Ei bine, mai este inca un lucru pe care il poti face: gandeste!

Gandeste cateva idei de articole pe care chiar tie ti-ar placea sa le citesti. Chiar si un mic note pe telefon cu cateva bullet-uri este un pas inainte. Poate ca nu constituie miezul articolului, insa te ajuta sa atingi scopul acestuia.

7. Scrie cu substantive si verbe

Aceasta este o alta regula in copywriting. Un copy concis si specific conduce spre o tinta potentialii clienti, insa adjectivele si adverbele sunt doar material de umplutura. Cu cat exista mai multe descrieri, cu atat se mareste sansa ca si cel mai rabdator cititor sa paraseasca pagina (in special atunci cand descrii caracteristici tehnice).

8. Revizuieste si rescrie

Ogilvy a afirmat: ,,Sunt un copywriter slab, insa sunt un bun editor.”

El ar fi editat ciorna de patru sau cinci ori inainte de a o prezenta clientului, pe care inevitabil ar modifica-o din nou.

9. Nu scrie prea mult

Fara claritate, copy-ul tau nu este de calitate. Scrisul excesiv este un simptom al gandirii slabe.

Albert Einstein a afirmat ca ,,daca nu poti explica ceva in termeni simpli, insemna ca inca nu ai inteles.”

10. Fii clar

Lustruieste-ti copy-ul precum geamgiul lustruieste sticla.

Fa cateva modificari. Inlocuieste cuvintele modificate. Revino pe text si completeaza corespunzator in text noile modificari.

 

Specialistii The Markers te ajuta sa redactezi textele pentru site, articole, advertoriale, comunicate si textele pentru Social Media. Contacteaza-ne acum si iti vom oferi consultanta gratuita!

Distribuie acest articol in social media