0770 686 119 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

80% dintre utilizatorii Instagram urmaresc cel putin o afacere. Nu ar fi si pacat sa nu iti imbunatatesti vizibilitatea si reach-ul brand-ului tau in platforma? Cu atat de multi competitori, uneori poate fi un task destul de dificil de indeplinit.

Din fericire, exista anumite strategii de marketing pe Instagram pe care le poti implementa si care s-au dovedit a fi eficiente. Pentru inceput, iti poti imbunatati perioada in care postezi pentru a asigura interactiune maxima, un parteneriat cu un influencer pentru a te face cunoscut sau poti angaja un creator de continut pentru a produce unul cat mai convingator.

Pe langa acestea, pentru a-ti incanta urmaritorii si pentru a atrage noi vizitatori pe pagina ta, trebuie sa iei in considerare realizarea unui giveaway pe Instagram.

Un giveaway iti ofera posibilitatea de a oferi ceva gratuit in schimbul unui like, unui comment sau oricarei alte cerinte predefinite. Cand realizezi un giveaway corect, acesta iti asigura vizibilitatea brandului, cultiva followers loiali si iti promoveaza produsele sau serviciile unei audiente largi, in mod organic.

Mai jos gasesti 7 pasi pe care trebuie sa ii urmezi in crearea unui giveaway corect si eficient, cu scopul de a-ti pastra urmaritorii existenti si de a aduce altii noi pe pagina ta de Instagram.

Cum sa creezi un giveaway pe Instagram

  1. Alege premiul pentru giveaway-ul tau
  2. Stabileste regulamentul si pasii de inscriere
  3. Alege un scop al concursului pe care il organizezi
  4. Ia in considerare un parteneriat cu un brand
  5. Stabileste un hashtag al campaniei
  6. Seteaza un timp limita al participarii
  7. Lanseaza si promoveaza concursul

1. Alege premiul pentru giveaway-ul tau

Primul lucru de care ai nevoie este premiul pe care il pui in joc, fie ca este un produs, un serviciu sau o experienta. Acesta depinde foarte mult de scopul pe care ti l-ai propus – daca iti doresti notorietate pentru lansarea unui produs, de exemplu, cu siguranta vei alege acel nou produs ca premiu.

Alta optiune este crearea unui parteneriat cu un brand si folosirea unui produs specific, care se pliaza pe audienta ta.

Sau poate iti doresti sa oferi o experienta, in locul unui produs sau unui serviciu, precum o excursie de weekend, o zi la spa sau sansa de a cunoaste un learder din industria ta.

2. Stabileste regulamentul si pasii de inscriere

Aceste criterii depind in mare masura de scopul campaniei. Daca iti doresti notorietate pentru brandul tau, este de ajuns ca participantii sa iti dea like sau sa comenteze cu numele unui prienten. Acest lucru te ajuta sa iti imbunatatesti reach-ul rapid si poate rezulta in castigarea unor noi urmaritori.

De altfel, vrei sa atragi atentia asupra blogului tau sau asupra unei pagini specifice a website-ului. Daca te afli in aceasta situatie, atunci indeamna participantii sa acceseze link-ul unde vor gasi intrebarea la care trebuie sa raspunda si cere-le sa scrie raspunsul intr-un comentariu la giveaway-ul tau de pe Instagram.

In cele din urma, daca stabilesti un parteneriat cu un brand, una dintre cerintele giveaway-ului tau ar putea fi urmarirea paginii brand-ului respectiv pentru a intra in posesia premiului.

3. Alege un scop al concursului pe care il organizezi

Prin stabilirea unui scop precis, vei fi capabil sa iti organizezi mult mai bine strategia si poti concluziona daca giveaway-ul a dat roade sau nu.

Scopul poate fi marirea traficului web, mai multi followers, o crestere a interactiunii sau a vanzarilor. Este alegerea ta ce iti doresti sa obtii prin crearea unui giveaway pe Instagram.

4. Ia in considerare un parteneriat cu un brand

Un giveaway este o oportunitate uriasa de a te alia cu branduri cunoscute si respectabile si de a obtine trafic in contul tau. Giveaway-urile sunt o oportunitate in special pentru noile branduri sau conturi, prin crearea unor parteneriate stranse. De exemplu, un brand poate posta o reteta si poate specifica partenerul in unul dintre ingrediente.

Un giveaway de succes este atunci cand doua branduri partenere realizeaza un concurs specific cu ajutorul unor creatori de continut sau influenceri si promoveaza acel premiu pe ambele canale.

In cele din urma, un giveaway iti ofera posibilitatea de a atrage urmaritorii brandului partener, deci, o situatie win-to-win.

5. Stabileste un hashtag al campaniei

Pe Instagram, un hashtag te ajuta sa promovezi campania, sa fie mult mai usor de gasit si ofera vizibilitate profilului. Ia in considerare crearea unui hashtag specific si unic pentru a imbunatati vizibilitatea brandului tau. De exemplu, in loc de #giveaway, ai putea alege #winitfriday sau #[your brand name]giveaway sau orice altceva similar.

6. Seteaza un timp limita al participarii

Transmite-le urmaritorilor tai cat timp au la dispozitie pentru a indeplini sarcinile si adauga mentiunea ,,Giveaway Closed” la sfarsitul campaniei. De exemplu, poti specifica ,,Giveaway! In urmatoarele 24 de ore da tag unui prieten intr-un comentariu si specifica destinatia voastra preferata pentru a avea sansa unui weekend de cazare gratuit la unul dintre hotelurile noastre!“.

Timpul limita creeaza ideea de urgenta si determina urmaritorii de a actiona imediat, fara a pierde sansa unui eventual castig. Asta te va ajuta si sa iti pastrezi giveaway-ul in topul postarilor din feed.

7. Lanseaza si promoveaza concursul

Odata ce ai stabilit premiul, criteriile de participare, partenerii potentiali, hashtag-ul, perioada si scopul giveaway-ului, esti pregatit sa lansezi concursul! Retine ca utilizatorii Instagram favorizeaza postarile intr-o anumita perioada a zilei, asa ca vei dori sa planifici cu intelepciune giveaway-ul.

Pentru a-ti promova giveaway-ul si mai mult, anunta-l intr-un post pe blog, pe Facebook sau orice alta retea sociala. Gandeste-te unde altundeva poti promova giveaway-ul pentru rezultate optime.

 

Ti-a placut articolul nostru? Distribuie-l pentru ca prietenii tai sa afle cum isi pot promova afacerea pe Instagram!

 

Abonează-te acum la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ultimele tendinte, instrumente si sfaturi de marketing online

 

Distribuie acest articol in social media