0770 686 119 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Odata intrat in 2019, este timpul sa iti reevaluezi strategia de marketing digital si sa te asiguri ca este actualizata si relevanta pentru afacerea ta. In plus, merita verificat si daca esti pe drumul cel bun – prea mult marketing creeaza unele erori fundamentale cauzate de o abordare nepotrivita si o strategie gresita.

Pentru a te ajuta in acest sens, mai jos am pregatit o lista a celor mai intalnite greseli ale oamenilor de afaceri in ceea ce priveste propriul marketing. Ai grija sa nu se regaseasca in viitoarea strategie pe care ai planificat-o pentru acest an.

 

1. Nu iti cunosti obiectivele

Trebuie sa stii ceea ce vrei, tocmai pentru a sti ce actiuni sa indeplinesti.

Deseori, auzim lucruri precum ,,am nevoie sa fiu prezent pe toate canalele de social media”, insa cand intrebi ,,de ce?” oamenii nu au intotdeauna un raspuns. Iar atunci cand gasesc unul, raspunsul este de cele mai multe ori ,,pentru ca toata lumea face asta” sau ,,asta este ceea ce am facut din totdeauna”.

Cand iti doresti cu adevarat sa afli ce fac competitorii tai, sa incerci sa fii atotprezent nu este tocmai o solutie. Primul lucru pe care trebuie sa il faci in marketing este sa iti setezi obiectivele, apoi sa alegi tactici de marketing specifice care te vor ajuta sa le atingi complet.

 

2. Nu iti cunosti audienta

Sa faci presupuneri legate de cine ar putea fi interesat de produsul sau serviciul tau poate fi o greseala costisitoare si este, de asemenea, una foarte des intalnita.

Cu toata complexitatea din social media si cu toate statisticile si analizele gratuite pe care le ai la dispozitie, chiar nu exista o scuza pentru a nu-ti cunoaste audienta, unde se afla si ce cauta ea. Performanta ta in marketing se va baza in mare parte pe cunoasterea publicului tinta si pe interactionarea cu acesta, dar si pe crearea unui continut care sa il convinga sa interactioneze cu tine.

Cu cat te vei adanci mai profund in analizele corecte, cu atat mai usor te vei concentra pe ceea ce urmaresti. Vei cheltui cei mai multi bani si timp pe reclame si campanii si pe un continut eficient care va fi urmarit de oamenii potriviti la momentul potrivit.

 

3. Nu ii acorzi strategiei de marketing suficient timp pentru a aduce rezultate concrete

Cateodata, managerii isi asuma acest lucru, deoarece tehnologia si digitalizarea evolueaza atat de rapid, in asa fel incat marketingul digital este obligat sa livreze rezultate aproape imediat. Atunci cand nu obtin rezultate imediate, managerii se sperie si sunt descurajati.

Suntem obisnuiti ca lucrurile sa se intample mult mai rapid ca inainte, din cauza simplului acces pe care il avem peste tot – insa acesta este numai adevarul partial. In timp ce lumea digitala se misca foarte repede, audienta pe care o urmaresti sunt oamenii, iar oamenii au nevoie de timp pentru deveni cu adevarat interesati. Din cauza algoritmilor mereu in schimbare, tine minte ca audienta poate sa nu iti observe continutul cand incepi prima data sa comunici.

Consistenta este cheia catre un marketing de succes. De cele mai multe ori, trebuie sa te expui din mai multe puncte de vedere in online, inainte ca potentialii clienti sa interactioneze cu un continut relevant sau cu reclamele tale.

 

4. Nu iti intelegi satisticile

Exista atat de multe programe de analize, incat poti sta cu usurinta ore sau zile intregi sa iti analizezi statisticile. Insa analizezi datele potrivite? Si daca este asa, stii ce sa faci cu ele?

Primul pas este sa realizezi ce date sunt relevante. Acestea sunt determinate de obiectivele pe care le-ai stabilit, pe care le poti transforma apoi in KPI-uri (Key Performance Indicator). Odata ce ai masurat datele corecte, este mult mai usor sa vezi ce functioneaza si ce nu.

Fiecare afacere este diferita, tocmai de aceea statisticile variaza de la una la alta. Ce este de retinut este faptul ca toate afacerile pot folosi Google Analytics pentru site-ul companiei. Iti va oferi informatii detaliate despre traficul web.

Desigur, cele mai bune si detaliate date din lume nu te vor ajuta daca strategia ta de marketing scartaie. Va fi nevoie sa te opresti dintr-o actiune care nu iti aduce niciun beneficiu.

 

Acestea sunt doar cateva dintre cele mai comune erori in marketing, pe care le intalnim cel mai des. Mesajul cheie aici este ca eforturile tale de mobilizare trebuie sa se alinieze la obiective mai largi. Chiar daca esti tentat sa accesezi tot felul de platforme noi si unelte sclipitoare de marketing, trebuie sa te focusezi pe audienta ta si sa folosesti platformele potrivite pentru aceasta.

Distribuie acest articol in social media