0770 686 119 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Odata cu anul 2019, peisajul din marketingul digital, care cuprinde SEO, social media, PPC, marketingul de continut si multe altele, trebuie sa faca fata unei mari schimbari. S-ar putea sa fi existat un timp in care respingeai cu desavarsire inteligenta artificiala sau video marketingul ca pe un film horror in ceas de seara, insa timpul acesta a trecut de mult.

Exista numeroase tendinte si strategii de marketing digital care evolueaza in actuala era tehnologica. Brandurile sunt nevoite sa le foloseasca pentru a tine pasul tehnologic, mai ales ca ce a mers anul trecut, nu va functiona anul acesta.

Iti prezentam 10 trenduri in marketingul digital in 2019

1. Content marketing

In mediul actual, contentul este totul. Deja esti la curent cu faptul ca trebuie sa iti atragi audienta: sa o inspiri, sa o provoci, sa o stimulezi si sa ajungi la emotiile ei.

Content marketingul a aparut in ultimii ani in mod constant in top 3 trenduri in marketing. Este mai degraba numarul 1 din moment ce content marketingul poate fi aplicat in toate afacerile, indiferent de sectorul de activitate sau dimensiunea afacerii. Daca strategia este potrivita, content marketingul poate avea un impact care sa sustina permanent ciclul de viata al consumatorului.

Scopul nu este sa prezinti pur si simplu continutul in fata oamenilor si sa speri ca vor raspunde, ci sa ii incurajezi sa distribuie si sa interactioneze cu el. Contentul, indiferent ca este un articol sau un video in social media, reprezinta doua tipuri de comunicare cruciale in construirea increderii.

Content marketingul imbina toate canalele de comunicare: de la search, email pana la social media. Acest lucru transforma strategia de marketing de continut intr-un factor esential atunci cand vine vorba de competitie cu toate sectoarele de activitate, nu doar cu cele din bransa ta.

Cum te ajuta content marketingul?

Content marketingul este sursa de informare a urmaritorilor tai. Prin continutul pe care il creezi pentru brandul tau, educi si mentii publicul langa tine, insa ii oferi si informatii pretioase sau insighturi care, ulterior, il ajuta sa isi imbunatateasca viata. Content marketingul nu ar trebui sa iti lipseasca din strategia de marketing, deoarece este modalitatea de comunicare cu publicul, de interactiune, de informare si educare. Pe langa acest aspect, contentul te ajuta la SEO si te mentine in topul cautarilor Google.

2. Video marketing

Numerele arata importanta incorporarii video-ului in strategia ta de digital marketing in anul 2019:

  • 70% dintre consumatori spun ca au distribuit un video al unui brand;
  • 72% dintre afaceri spun ca video-ul si-a imbunatatit rata de conversie;
  • 52% dintre consumatori spun ca vizionarea unui video de produs le usureaza decizia de cumparare online;
  • 65% dintre directori viziteaza site-ul web al comerciantului si 39% suna la un furnizor dupa ce vizioneaza un videoclip.

Nu te limita doar la Youtube. Pentru a genera mai multa interactiune prin video marketing, poti realiza un post video sau poti incepe un broadcast live pe Facebook, Instagram sau LinkedIn. Video-urile live maresc popularitatea, cu un numar mare de utilizare pentru interviuri, prezentare de produse sau secrete ,,behind the scenes” de la evenimente, viata la birou, cum sunt comercializate produsele etc.

Cu costuri tot mai scazute ale echipamentelor de film si calitatea inalta a camerelor din smartphone-uri, afacerile si comerciantii se indreapta spre mesaje video personalizate, mai degraba decat spre apeluri telefonice sau emailuri.

3. Artificial Intelligence & Machine Learning

Inteligenta artificiala va acapara intreaga lume. Sau cel putin, pentru moment, cele mai simple joburi din lume. Inteligenta artificiala analizeaza comportamentul consumatorului si modelele de cautare, utilizand date din platformele social media si articole. In felul acesta, ajuta afacerile si brandurile sa inteleaga cum utilizatorii si consumatorii gasesc produsele si serviciile lor. De exemplu, robotii din Facebook Messenger te ajuta sa automatizezi si sa optimizezi serviciul pentru clientii tai.

Inteligenta artificiala ofera, de altfel, informatii si sfaturi utilizatorilor prin conversatii. Potrivit companiei Gartner, 25% din serviciul pentru clienti va utiliza tehnologia chatbot pana in 2020, de la mai putin de 2% in 2017.

Inteligenta artificiala alimenteaza segmentarea clientilor, retargetarea, notificarile push, click tracking-ul, intr-o combinatie limitata de posibilitati, este adevarat, insa inteligenta artificiala creeaza de acum si content. De acum, inteligenta artificiala poate lucra la portofoliul tau de marketing digital in functie de obiectivele si canalele tale.

Cum te ajuta machine learning?

Machine learning nu este vizibil userului final, ci este o tehnologie de baza folosita in analiza informatiilor cu scopul de a te ajuta sa intelegi modelele existente si planul pentru actiunile viitoare. Cum ai putea sa iti imbunatatesti acest segment?

  • Creeaza-ti o echipa de programatori, pentru ca ei sunt specialistii in cod;
  • Lucreaza cu startup-uri care folosesc machine learning in diferite domenii de activitate;

4. Chatbotii

Chatbotii vor continua sa reprezinte o parte importanta in digital marketing in 2019.

Aceasta tehnologie bazata pe inteligenta artificiala foloseste mesaje instant pentru a conversa cu oamenii in timp real, zi si noapte. Cu 1,4 miliarde de oameni care interactioneaza cu chatbotii, 80% dintre afaceri folosesc deja sau intentioneaza sa utilizeze chatboti in 2020. Din 2022, chatbotii vor ajuta afacerile sa salveze peste 8 miliarde de dolari anual, in special in domeniul bancar si in clinicile private.

Multi clienti prefera sa interactioneze cu chatbotii, deoarece raspund rapid si promt, pot sa verifice intreaga ta istorie de cumparator si nu isi pierd niciodata cumpanul. Acesti asistenti virtuali ofera servicii de consultanta impecabile, indeplinesc asteptarile clientilor, ceea ce inseamna ca te poti concentra pe taskuri mult mai importante.

De exemplu, Uber foloseste tehnologia chatbot pentru a comunica cu clientii, ceea ce le usureaza alegerea unei masini. Pasagerii poti folosi meniul pentru a alege tipul cursei, pentru a face o comanda, pentru a localiza masina, pentru a trimite prietenilor timpul de sosire estimativ si pentru a face plati.

Cum te ajuta chatbotii?

Iti usureaza munca si iti salveaza timpul: consultantii se pot ocupa doar de mailuri si isi vor imbunatati munca, iar chatbotii vor prelua discutiile de pe site-ul tau. Sunt eficienti, rapizi si politicosi.

5. Automatizarea email marketingului

Emailul este popular de foarte mult timp, insa emailul de acum 15 ani este diferit fata de ceea ce reprezinta acum. Care este cea mai importanta diferenta? Personalizarea – motivul pentru care utilizatorii petrec mai mult timp pe platforme. Conform studiului Janrain:

facts-about-personalizatiion

Acum, brandurile pot trimite emailuri diferite in functie de bazele de date si in functie de interesele clientilor. Emailurile sunt determinate in mod normal de continutul cu care interactioneaza. Personalizarea face emailul mult mai eficient, insa aceasta se poate aplica atat emailurilor, cat si oricarui tip de promovare. Iata cum putem profita de aceasta personalizare in content marketing:

striata-sml

Pentru a imbunatati comunicarea prin email, incepe sa o construiesti ca un instrument permanent si de interactiune cu clientii. Foloseste-l pentru a incuraja invatarea si adu-ti toata baza de date pe aceeasi linie cu cei mai mari cumparatori ai produselor tale de care dispui. Ce inseamna asta? Invata-i sa gandeasca ca si cand si-ar permite orice, invata-i sa analizeze si sa compare, intr-un cuvant: educa-i.

Automatizarea in marketing a fost un trend pentru multi ani si continua sa fie un trend si in 2019, datorita multiplelor sale beneficii:

  • Elimina timpul si banii pierduri: daca consultantii tai de marketing trebuie sa copieze manual toate informatiile lead-urilor, atunci ei pierd timp pretios pe care l-ar putea folosi in contactarea altor lead-uri;
  • Minimalizeaza erorile: consultantii tai sunt oameni care uita sa copieze detaliile de contact ale lead-urilor sau sa ii sune. Software-ul de automatizare a marketingului detine toate inregistrarile, ba chiar poate trimite alerte de informare.
  • Imbunatateste colaborarea: cea mai mare problema cu afacerile in ziua de astazi este lipsa colaborarii dintre marketing si departamentul de vanzari. Aceasta lipsa de colaborare presupune faptul ca departamentul de vanzari nu primeste toate detaliile de care are nevoie despre un lead de la marketing si vice versa. Automatizarea in marketing face ca toate informatiile sa fie la dispozitia tuturor.

6. Realitatea augumentata sau realitatea virtuala

Cat de puternic va fi marketingul tau daca potentialii clienti iti pot testa produsele inainte de a le achizitiona? Poti elimina multe riscuri pe care potentialii clienti si le asuma atunci cand decid sa cumpere produsul tau pentru prima data.

Folosind realitatea augumentata sau virtuala, elimini orice risc al produselor la achizitionare si ai control asupra situatiei. Iata care este diferenta dintre cele doua realitati:

Realitatea augumentata insereaza intrari senzoriale in viata reala, intr-un mediu complet cunoscut, precum sunete, video, grafice sau date GPS, care apropie oamenii de o realitate mediata, aceasta reprezentand doar o extensie a ceea ce ne inconjoara.

augmented-reality

Realitatea virtuala creeaza un mediu complet nou pe care un indivit il poate experimenta si pe care il poate testa in jocuri, iar companiile pot folosi realitatea virtuala in scopuri de marketing.

7. Native advertising

Oamenii sunt expusi multor reclame in fiecare zi in online. Iata un exemplu de native advertising pe site-ul The New York Times.

native-ad

Majoritatea oamenilor nu vor o vanzare flagranta sau sa simta ca un produs ii agreseaza. In anumite cazuri, vizitatorii paginilor web primesc reclame pop up care le influenteaza experienta de utilizator.

O reclama face navigarea pe pagina sa fie dificila, frustreaza utilizatorii, motiv pentru care numarul instalarii de ad blocker a crescut de-a lungul timpului.

Din moment ce utilizatorii folosesc acest mod de a bloca reclamele, singura modalitate de a trimite mesajul tau catre acestia este native advertising. Principala caracteristica este ca reclamele nu se diferentiaza de restul paginii, fiind confundat cu un continut normal. Native advertising se foloseste cel mai mult in social media, unde utilizatorii sunt mult mai receptivi.

8. Personalizarea

Daca vrei sa iesi in evidenta si in 2019, trebuie sa iti personalizezi strategia de marketing, acest lucru presupunand personalizarea continutului, a produselor, a emailurilor si nu numai.

Personalizarea nu este tocmai un trend in 2019, ci, mai degraba, este un must have al erei tehnologice in care traim.

Profitand de disponibilitatea datelor precum istoricul achizitiilor, comportamentul consumatorilor si a link-urilor accesate, customizarea continutului nu a fost niciodata mai usoara. De altfel, 96% dintre comercianti cred ca personalizarea dezvolta relatia cu clientul.

Cand primesti un mail personalizat care suna cam asa, vei simti o legatura directa cu comerciantul:

,,Buna, Maria,

Stii ca cele mai frumoase canapele inflorate se gasesc in magazinul nostru?  Ti-am pregatit o serie de produse preferate pentru livingul tau ca sa iti colorezi casa, produse pe care le gasesti la preturi excelente. Verifica reducerile chiar acum!

Cand ai parte de informatii precum ultimele achizitii, link-urile accesate de catre utilizator, profilul consumatorului, iti este mult mai usor sa stabilesti o legatura de atasare cu clientul sau potentialul client.

9. Social Media Stories

Odata cu cresterea popularitatii Story-urilor in social media, este important pentru oamenii de marketing sa includa acest format in strategia lor. Multi dintre ei pot crea live video, una dintre cele mai profi tehnici actuale, pentru a creste interactiunea cu potentialii clienti si pentru a dezvolta notorietatea brandului.

Primul care a apelat la conceptul ,,My story” a fost Snapchat, apoi Instagram si Facebook au introdus conceptul si acum Youtube a prezentat formatul lor personalizat, numit ,,Reels”.

Atat timp cat aceste povesti dispar dupa o anumita perioada, este o oportunitate excelenta pentru branduri sa faca exces de asa numitul FOMO (fear of missing out). Iti poti prezenta angajatii in story-uri, poti prezenta porcesul crearii unui produs, poti cere pareri despre produse sau servicii.

10. Omnichannel Marketing

Acum, consumatorii sunt mai sofisticati ca niciodata si pot gasi informatii pe multe canale. Initial, multichannel marketing a fost introdus pentru a permite potentialilor consumatori sa comunice cu diferitele branduri prin canale variate.

Spre exemplu, potentialii clienti pot interactiona cu afacerea ta prin Facebook ads sau prin vizitarea magazinului tau din colt. Abonatii pot comunica prin email sau vizitatorii paginii web comunica prin chat sau comentarii.

Dar chiar daca multichannel marketing a fost cu un pas inaintea unui singur canal de marketing, acesta nu rezolva problemele consumatorilor.

De aceea, omnichannel marketing asigura o experienta mai buna pentru potentialii clienti, deoarece ofera un proces de comunicare consecvent si fara probleme, iar clientii acceseaza toate canalele.

multichannel-vs-omnichannel

Concluzii

2019 este anul marketingului digital in care trebuie sa profiti. Cu toate aceste noi trenduri, exista nenumarate modalitati de atragere a noilor clienti si de satisfacere a acestora. De asemenea, trebuie depus mult efort pentru a ramane pe primele locuri in 2019. Multe branduri fac eforturi uriase pentru a ramane in preferintele algoritmilor Google.

Tu cum iti pregatesti afacerea pentru acest an? Ai nevoie de ajutor? Contacteaza echipa The Markers Consult pentru suport in strategia ta de marketing.

Distribuie acest articol in social media