031 425 17 22 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Instagramul este  una dintre cele mai interesante platforme de social media, mai ales daca vrei sa creezi o comunicare stabila cu clientii tai. Oamenii sunt fiinte vizuale, de aceea raspunsul la elemente grafice este mult mai rapid, iar atractia pentru continutul grafic este de departe mai puternica. Intre un text scris, chiar si cu informatii extrem de valoroase, si o poza foarte bine facuta ori un video, cine credeti ca ar avea mai mult engagement din partea urmaritorilor?

Desigur, poza sau video-ul (desi aici sunt cateva reguli care trebuie urmate).  Iar acest lucru se intampla pe orice retea social media. Chiar si Facebook-ul a inceput sa se concentreze mai mult pe continutul grafic.

Daca ne gandim ca Instagramul avea in 2015 o baza de 400 de milioane de utilizatori activi, putem sa ne gandim si la impactul pe care il poate avea un cont de instagram asupra dezvoltarii unei afaceri. Majoritatea brandurilor mari de la Zara la Ikea si chiar antreprenori mici, folosesc Instagramul si Pinterestul pentru a isi crea nu doar o punte de comunicare cu clientii lor, dar si o baza solida de fani.

Insa chiar daca avem avantajul de a folosi o platforma 100% orientata catre continut vizual, nu orice cont sau continut poate atrage utilizatori, ori sa creeze in jurul sau o baza solida de fani, clienti. Chiar si cand vorbim de Instagram trebuie sa gandim strategic, mai ales ca acest spatiu iese de sub regula nescrisa a retelelor social media de a nu posta prea multe mesaje promotionale.

Asadar, cum optimizam un cont de Instagram pentru a ne folosi la maximum de oportunitatile pe care ni le ofera?

Antreprenorul Daniel Dipiazza spune ca este musai sa avem un reach organic, pentru ca este cel ce iti va oferi o baza solida de clienti si fani. El a masurat eficienta instagramului in decursul unui an.

  • Inscrierile la newsletter au crescut simtitor, Daca inainte sa isi creeze contul de Instagram avea o baza de date cu putin sub 5000 de e-mailuri, dupa un an a ajuns la peste 100.000 de adrese de e-mail.
  • Profitul afacerii lui a crescut cu pana la 5%
  • In 2015 a semnat un contract de milioane de dolari cu o importanta publicatie de New York pentru cartea sa.

Acest lucru se intampla in 2015, intre timp baza de utilizatori a Instagramului s-a marit, au inceput sa apara mai multe strategii de marketing orientata catre platforma si au aparut posibilitati mult mai mari pentru orice tip de afacere sa se dezvolte.

 

5 Reguli pentru un cont business de succes pe Instagram.

 

Pentru a folosi Instagramul la potentialul sau maxim, trebuie sa ne concentram eforturile spre atragerea oamenilor in mod natural. Urmaritorii si reach-ul platit nu inseamna nimic la finalul zilei. Asadar, iti trebuie un continut cu mult lipici la public.

1. Profilul trebuie sa construiasca brand-ul.

Daca pe Facebook este vital ca imaginea de profil sa fie al unui reprezentat uman ca utilizatorii sa relationeze cu acesta, pe Instagram este important ca oamenii sa iti recunoasca imaginea. Asadar, poza de profil o sa fie mereu logo-ul companiei tale.

In plus, numele contului, cat si al userului folosit o sa fie pur si simplu numele companiei tale. Instagramul cultiva imaginea unui brand si cultura companiei, asadar profita de asta pentru a castiga expunere in fata publicului tau tinta.

Contul trebuie sa spuna clar povestea companiei, sa expuna cultura si ideologia ei.

2. Originalitate.

Fie ca faci poze amuzante, artistice sau abstracte cu produsele tale, acestea trebuie expuse intr-un mod cat mai original si atractiv. Nu pune poze tipice unui magazin de haine sau a unei reviste de moda, mai ales daca esti in in acest domeniu. Incearca sa gasesti mereu ceva indraznet si inovativ pentru a iti promova produsele.

Un avantaj al faptului ca oamenii cauta poze interesante pe instagram, cu idei care de care mai ciudate, este un avantaj in cazul promotilor pe care le postezi. Daca pe restul retelelor social media este o regula nescrisa in a nu posta mai mult de 2-3 mesaje promotionale o data la ceva timp, pe instagram poti posta cate iti doresti atat timp cat ai putina originalitate.

Totusi, incearca sa nu te indepartezi prea mult de ideea de baza a contului. Promovarea produselor tale. Fiecare idee trebuie sa se concentreze pe acest aspect.

3. Povestea companiei tale.

O poveste poate sa fie scrisa si din imagini. Incearca sa faci continut care sa vorbeasca despre compania ta. Cum a aparut, care este scopul ei, ce promoveaza, de ce.

O poza face cat o mie de cuvinte, asa-i?

 

4.Fa-ti prezenta simtita prin hastag.

 

Comunitatea se foloseste de hastaguri pentru a ajunge mai usor la anumite postari. Asadar, ideal ar fi sa le folosesti si tu pentru ca lumea sa te gaseasca mai usor. Incearca totusi sa creezi hastaguri originale, care reprezinta compania si comunitatea ta. Creeaza o amprenta a ta, la care fanii tai sa se poata raporta. In definitiv, daca si ei folosesc hastagurile tale reprezentative, ei devin ambasadorii tai si iti cresc expunerea.

 

5. Call to action-urile puternice sunt valabile si aici.

 

Chiar daca e un continut orientat mai mult pe vizual, in caption-uri este indicat sa faci call to action-uri care sa impinga userii fie sa isi tagheze prietenii in postarile tale, sa intre pe site sau sa iti promoveze continutul.

Pentru ca asa iti atingi scopul real: sa aduni o comunitate de oameni in jurul brand-ului tau.

Acestea fiind spuse, Instagramul este spatiul ideal de dezvoltare a afacerii tale. Mai ales daca iti doresti o creste rapida sau crearea unei comunitati de fani.

Distribuie acest articol in social media