031 425 17 22 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

 

Ce este de fapt hastag-ul (#), acest “diez” care da tonul pe social media? Sigur, cel mai des il vedem pe Twitter, Instagram si in postarile legate de fashion. Insa, acesta apare destul de des si in campanii de marketing, in special ale brand-urilor mari.

Intrebarea este de ce si cu ce ajuta cu adevarat hashtag-ul in marketing?

 

Hashtag-ul este un mod de a:

  1. Urmari ce posteaza lumea despre tine pe social media.
  2. De a fi gasit mai usor.
  3. De a aparea in conversatii si subiecte mai generale despre care scriu userii.

 

Dar pentru a intelege mai bine cum si de ce, o sa facem putina istorie. Primul hashtag a aparut, prin anul 2007, pe Twitter, cand un user a postat despre incendiul din San Diego. Concret, primul hashtag a aratat asa: “#sandiegofire “.

Hashtag-ul a fost, la inceput, un mod de a sorta postarile Twitter in functie de subiectul discutiei, asadar, userul a incercat sa creeze un topic prin care sa comunice cu cei din San Diego. Un exemplu concret, daca intri pe Instagram sa cauti poze despre apus, dar nu ai fotografi specifici pe care ii urmaresti, poti doar sa cauti in search #sunset si toate postarile cu apus or sa iti apara in rezultate. Simplu si frumos, asa e?

Insa un hashtag, folosit cum trebuie, aduce mult mai mult. Un hashtag folosit pe toate retelele de socializare inseamna: expunere, tinerea sub observatie a subiectelor din online deschise pe seama ta, dar inseamna si atragerea publicului nou.

 

Hashtag – cel mai simplu mod de a iesi in evidenta

 

 

Hashtag-ul a fost adoptat in marketing datorita faptului ca s-a observat ca postarile care au hashtag+link aduc pana la 12% mai mult engagement.

Acest lucru se intampla pentru ca poti adauga mai multe hashtag-uri si iti poti propulsa link-urile in conversatii de mai multe feluri. Spre exemplu, daca firma ta ofera cursuri de marketing, poti pune un hashtag original +link+ #marketing si lumea o sa ajunga la tine destul de repede, chiar daca te cauta pe tine sau cauta subiecte din si despre marketing.

Cum folosesti hashtag-ul corect

 

Regula numarul 1 – scurt, original si rezonant.

Desi hashtag-ul este folosit pe toate retelele de socializare, el a pornit de la platforma Twitter, adica un loc in care poti posta exact 140 de caractere si nu mai mult. Asadar, este normal sa creezi hashtag-uri scurte, pentru ca userii trebuie sa le poata integra in postari.

Apoi, mai este si vorba de memorarea lui de catre useri. In medie, memorarea unui hashtag dureaza cam 2-3 zile, tocmai de aceea este bine sa il folosesti pe toate retelele social media, sa creezi expunere si sa iti obisnuiesti userii cu el. De aceea, sub nici o forma nu vrei sa creezi un hashtag lung si greu de retinut.

 

 

Regula numarul 2 – originalitate si cercetare.

Indiferent cat de potrivit ti se pare un hashtag pentru postarea actuala, cauta-l in platforma pentru a vedea unde a mai fost folosit. Nu vrei sa nimeresti cu postarea intr-o discutie negativa, asa e?

Un exemplu concret este al companiei Entenmann’s care a folosit hashtag-ul “#notguilty” si s-au trezit cu mesajul campaniei aruncat intr-o mare de topicuri despre nevinovatia unui criminal (ups?).  Presupunem doar, dar probabil nu au avut impactul pozitiv pe care si l-au dorit.

 

Un alt motiv pentru cercetarea serioasa a hashtag-ului este pentru a vedea daca mai exista pe undeva. Sa fim onesti, cati oameni, atatea hashtag-uri si daca vrei sa iti faci reclama serioasa, nu te poti pierde in altfel de subiecte, in topicuri irelevante pentru campania ta sau in subiecte asemanatoare.

 

Un exemplu pozitiv este al companiei Verizon Wireless – au creat un hashtag special pentru webinar -ul lor. Pentru a nu lasa subiectul sa se cufunde intr-o mare de discutii despre ei, in loc sa foloseasca #verizon sau #VZW, pentru ca aceste hashtag-uri se foloseau in general cand se vorbea despre ei, au creat hashtag-uri dedicate evenimentelor, precum :  #VerizonNOLA10 si #VZWINNOVATE, doar prin adaugarea a unui cuvant au creat ceva cu totul nou, care sorteaza postarile specifice pentru evenimentele lor de webinar! Simplu si eficient!

 

Asadar, daca vrei sa folosesti hashtag-ul pentru marketing tine minte aceste 3 reguli:

  • Cat mai original
  • Cat mai scurt
  • Foloseste-l peste tot pentru a obisnui publicul cu el.

Distribuie acest articol in social media