031 425 17 22 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Sunt multe metode de a iti face simtita prezenta in business, iar din fericire unele sunt la indemana si bugetul oricui. Platformele social media sunt cele mai cunoscute si accesibile in acest sens. Cu toate acestea, pentru a folosi o platforma la potentialul sau maxim trebuie sa avem niste cunostiinte legate de structura, design si expunere a continutului.

Cum poti transforma o banala pagina de facebook intr-o pagina de succes, vizibila si accesibila publicului tau tinta? Folosind aceste 5 lucruri care iti fac pagina de facebook a companiei vizibila

Totul incepe cu si de la crearea paginii. Inca de la primul pas trebuie sa algem intelept pentru a putea construi o pagina de facebook business atractiva. In ciuda vitezei cu care se propaga informatia pe retelele de socializare, oamenii pot sa nu fie atrasi de ceea ce le oferim noi. Mai rau ar fi totusi sa activeze filtrele puse la dispozitie de platforma si sa blocheze pagina.

Primul lucru pe care trebuie sa il avem in vizor este afisarea si structura paginii.

Denumirea este vitala. Nu numai ca a avea un nume “catchy” e un bonus, dar numele paginii o sa apara in link-ul de facebook, asadar trebuie sa alegi foarte atent (scurt si usor de retinut,este ideal). Poate esti o persoana creativa si nu te gandesti ca ai avea o problema in a gasi numele pentru pagina. Insa nu uita ca sunt multi utilizatori pe facebook, deci este posibil sa fii avut deja cineva aceeasi idee. Cel mai bine ar fi sa incerci sa iti rezervi din timp numele viitoarei pagini pentru cand vei avea nevoie.

In ciuda faptului ca numele trebuie sa fie cat mai interesant si original incearca sa il mentii simplu. Cu cat mai simplu este link-ul, cu atat mai usor ramane in memoria lumii.

Daca ai nevoie sa schimbi  link-ul pe care este pagina ta de facebook, tot ceea ce trebuie sa faci este sa intri in Admin Panel->Edit->Page-> Update Info.

Al doilea lucru din structura este fara dar si poate sectiunea “About”. Acum cand vorbim de aceasta sectiune trebuie sa luam in calcul faptul ca exista un “about” la “info” si unul care apare imediat sub coperta.

In cea de sub coperta este musai sa avem cele mai importante si interesante informatii despre compania noastra, dar si site-ul. Insa regula “keep it short” se aplica si aici ( numarul de caractere este limitat in aceasta sectiune).

Un lucru destul de amuzant pe care nu il stile multa lume este faptul ca si pe pagina de facebook trebuie sa faci SEO (Search enginge optimization). Ia in considerare acest aspect inca din momentul in care pagina este doar un concept. Google-ul indexeaza inclusiv pagina ta de facebook!

Incearca sa pastrezi cele mai relevante cuvinte in descriptorul paginii. Nu, nu in sectiunea de about. Sa fim onesti trebuie sa completezi putin mai mult decat ai considerat initial. Pentru a face asta:

in Admin Panel-> Edit Page-> Update info unde o sa completezi: Description, Mission, Awards si products. Ai grija ca in fiecare categorie sa contina “cuvinte cheie” pentru ceea ce ai nevoie.

Imediat dupa crearea paginii, urmarind o astfel de structura, trecem la pasul doi!

Design-ul! Slava cerului ca pentru a crea ceva frumos si calitativ pe facebook, nu e nevoie sa te complici cu Notepad++ (sau orice program pentru coduri).

Lucrurile despre care vom vorbi sunt aparent minore, dar sunt vitale. Primul lucru important in aspectul paginii de facebook este sa cunosti dimensiunile exacte ale facebook-ului (cum ar fi la coperta 835 x 315 ). Oamenii se axeaza foarte mult pe vizual. Asadar, chiar conteaza calitatea imaginilor si cat sunt de interesante. Daca nu ai un fotograf sau un designer in firma, este o decizie inteleapta sa investesti in aceasta directie.

Imaginile de la coperta si poza de profil trebuie sa faca oamenii sa se implice si, in acelasi timp, sa spuna o poveste – povestea companiei tale. Lucru destul de simplu pentru o coperta, insa ce facem cu poza de profil?

Oamenii prefera sa se raporteze la oameni! Asadar, alege un ambasador sau o figura umana la care oamenii se pot raporta atunci cand se gandesc la firma ta.

Un alt aspect important, atat vizual cat si pentru organizare, sunt taburile! Nu le evita. Este mai bine sa ai cele 8 boxuri completate, fiecare dedicata unui aspect din firma ta, decat sa pierzi oamenii intr-un text enorm din sectiunea “about”.

Urmatoarele lucruri tin atat de vizual cat si de continut!

In lumea social media marketing este foarte bine, chiar recomandat sa arati empatie si colaborare. Fa-ti un update la “interests” si “featured likes”. O sa apara un box sub coperta in care vor fi afisate fie pagini asemanatoare cu a ta, fie care vorbesc pe aceeasi tema. Dar si, daca ai, pagini pe care le administrezi sau care apartin tot de afacerea ta. La fel de important ca acest box de featured este si box-ul de aplicatii utile. Este benefic sa variezi putin continutul pe care oamenii il pot accesa, fie ca vine direct din pagina ta sau il acceseaza prin pagina ta.

Continutul paginii trebuie sa intruneasca 5 conditii:

  • Scurt, dar interesant (ciudat este ca cele mai apreciate posturi de pe facebook sunt cele care au chiar sub 80 de caractere)
  • Diversificat: video, text, link-uri, update-uri si statusuri. Toate trebuie puse din timp in timp.
  • Mentine ceea ce este important pentru tine, sau ceea ce iti doresti sa ajunga la un reach mai mare pin to top pentru o perioada mai lunga de timp.
  • Call to action. Nu doar povesti oamenilor ce crezi, ce ai vazut si ce ai facut. Intreaba-I ce cred, daca au fost si ei in situatii sau locatii asemanatoare etc.
  • Creeaza oferte speciale doar pentru pagina ta, la fel si concursuri.

Si ultima cerinta pentru o pagina de facebook cu adevarat vizibila, dar nu cea din urma, este crearea si aplicarea unei strategii.

Cand pornesti aceasta pagina gandeste-te la scopul ei – trebuie sa te axezi pe acesta. Ce iti doresti sa obtii prin aceasta pagina? Mai multa vizibilitate? Noi urmaritori si fani?

Cea mai simpla strategie?Sponsorizare si invitatie la “like si share”. O buna tehnica de inceput este sa iti inviti prietenii, familia, cunostintele si actualii client sa dea like si share la pagina. E cea mai simpla, rapida si non-costisitoare strategie de inceput.

Dar cu cat lucrurile avanseaza, creeaza o strategie mai solida in jurul scopului pe care ti l-ai fixat. Aloca un buget pentru reclame si  advertoriale. Urmareste progresul pe care il faci cu ajutorul insights-urilor pe care ti le ofera facebook-ul. Stim ca nu este chiar ceva placut, insa este foarte util sa ti evidenta reachului,  preferintelor oamenilor si cata lume a ajuns la tine in ultima vreme prin intermediul paginii.

Un alt lucru care te ajuta in strategie este crearea unui calendar de continut si postari.

Da, stim! Acest tool pare ca omoara putin creativitatea, dar de fapt te ajuta sa te organizezi pe termen lung. Este bine sa ai o directie bine stabilita asupra continutului de pe pagina ta.

 Postarile programate si targetate specific pe regiune sunt mai mult decat utile. Sa spunem ca astazi postezi despre mancarea indiana. Toate bune si placute, insa tu esti pe fusul orar al atenei, deci in India oamenii nu or sa iti vada postarea – o pierdere practic. Dar nici nu iti doresti sa repostezi (pentru ca nimeni nu doreste sa vada de doua ori acelasi lucru pe o pagina de  facebook). Asadar, programezi la ora pe care tu o consideri ideala postarea si apoi targetezi pe o regiune specifica (India). Astfel, doar cei targetati vor vedea postarea. Impaci si capra si varza cum s-ar spune.

Un alt lucru estential este sa accepti feedback. Invata sa lasi oamenii sa comenteze pe pagina ta si sa le raspunzi cat mai promt.

Acestea sunt recomandarile noastre de 5 lucruri care iti fac pagina de facebook a companiei vizibila

Distribuie acest articol in social media