031 425 17 22 contact@themarkers.ro

Distribuie acest articol in social media

Twitter nu este o platforma foarte folosita in Romania, insa pentru cei care isi doresc sa isi dezvolte afacere in SUA sau Asia, Twitter-ul este o platforma social media foarte utila. In SUA, majoritatea oamenilor au un cont pe aceasta retea de socializare. In definitiv, stim cu totii tweet-urile celebre ale lui Donald Trump din timpul campaniei electorale.

Asadar, pentru marketing orientat spre publicul american, una dintre cele mai recomandate platforme este Twitterul.

 

3 lucruri bune de stiut daca vrei sa faci marketing pe Twitter

 

Cel mai mare minus al acestei platform este, probabil, faptul ca trebuie sa fii un strateg foarte bun. Trebuie sa folosesti un ton foarte personal, sa inveti sa folosesti unelte speciale de optimizare, care te pot ghida spre persoanele care iti vor da fallow inapoi (cu aceleasi interese, din aceeasi industrie), sa faci conversatie cu competitorii tai, sa te pozitionezi in ochii publicului ca o autoritate a pietei (companie care educa, care isi ajuta competitorii la nevoie si ajuta alte branduri sa capete vizibilitate). Desigur, totul trebuie sa para extraordinar de natural si in doar 120 de cuvinte, in cateva tweet-uri pe zi. Orele cele mai bune pentru a posta raman la latitudinea statisticilor oferite de insight-ul paginii tale.

 

1. Gaseste oamenii potriviti si creeaza o conexiune cu acestia.

 

Expunerea este cel mai greu lucru de obtinut pe Twitter. Desi sunt extrem de multi utilizatori ai platformei, acestia sunt foarte pretentiosi cu continutul cu care vor sa intre in contact. Asadar, sa iti inviti prietenii sa iti dea fallow nu este suficient, ca in cazul unei pagini de Facebook. Trebuie sa te conectezi cu oameni care au interese asemanatoare cu tine, companii din acelasi domeniu ca tine, pentru ca acestia iti vor da fallow si iti vor transmite mai departe postarile.  Alege cu atentie cu ii dai fallow, pentru ca pe viitor trebuie sa creezi o relatie cu acesti oameni.  Poate parea ciudat, mai ales daca vorbim de conturi de Twitter cu peste cate mii de urmaritori.

Cum construiesti o relatie urmaritorii tai?

  1. Posteaza articole si link-uri folositoare pentru domeniul in care activezi. Marketing-ul pe Twitter trebuie sa fie subtil, in general postarile care se concentreaza exclusiv pe o companie, un produs sau un serviciu, tind sa indeparteze oamenii.
  2. Cand cineva, indiferent ca este un urmaritor al tau sau o companie concurenta, posteaza ceva interesant, de folos, da mai departe postul. Un truc interesant si agreat, este sa adaugi un link catre un articol de al tau pe aceeasi tema. Iar daca poti, incearca sa atragi atentia asupra plusurilor din articolul tau (un subiect care nu a fost abordat destul de profund in articolul pe care il dai mai departe, spre exemplu). Asta nu numai ca te pozitioneaza ca o autoritate, insa iti creeaza si o baza de oameni care iti vor da mai departe tweet-urile si iti vor crea expunere.

 

2. Engagement

 

Oamenii vor sa discute pe subiecte interesante, sa gaseasca articole folositoare sau sa citeasca lucruri haioase pe Twitter. Nu face un cont automatizat, care da spre public doar materiale promotionale.  Spre exemplu, posturile cu cele mai multe reactii si raspunsuri sunt cele care nu au link-uri.

  • Foloseste hastaguri pentru a castiga expunere
  • Foloseste instrumentele puse la dispozitie de platforma pentru a vedea subiectele in trend si intra in conversatie
  • Foloseste un ton personal, oamenii relationeaza mai bine atunci cand simt ca se conecteaza cu un om, nu cu o companie.
  • Atunci cand adaugi link-uri, nu uita sa pui imagine.
  • Ai grija sa folosesti formatul corect pentru posturi: text – link- daca este cazul @numele de unde ai preluat imaginea sau postul – hastag. Desigur, daca iti doresti sa creezi un impact puternic, poti fii creativ cu ordinea.
  • Twitter Insights iti poate spune nu numai orele la care ar trebui sa postezi, ci si cele mai populare tweet-uri. Urmarind cu atentie tweet-urile care au avut succes, poti face inginerie inversa pe acestea si sa determini elementele individuale, care au atras publicul, pentru a le folosi pe viitor. In plus, poti crea o lista cu lucruri pe care vrei sa le retweet-uiesti.
  • Citatele chiar sunt un tred cu lipici la public pe Twitter, asadar foloseste-le cu incredere!

 

3. Conecteaza contul de Twitter cu cel de LinkedIn.

 

La finalul zilei incerci sa cresti expunerea afacerii tale, iar pe LinkedIn ai oamenii direct interesati de afacerea ta si domeniul de afaceri in care activezi. Sunt cei mai relevanti oameni in cresterea expunerii tale pe reteaua de socializare.

  • Adauga contul de Twitter pe profilul tau de LinkedIn, pentru ca oamenii care iti viziteaza profilul sa iti poata da fallow si pe Twitter. Iar daca ai conturi separate pentru tine si compania ta, cel mai bine este sa le pui pe amandoua pe profilul de LinkedIn.
  • Instaleaza aplicatia de LinkedIn “Tweets” si incepe sa dai fallow cunostintelor tale care au Twitter. Asa o sa iti fie mult mai simplu sa gasesti postarile oamenilor cu care menti relatii profesionale. O sa fie mult mai simplu sa ajungi la oamenii care iti vor da mai departe tweet-urile si te vor ajuta sa iti cresti expunerea.

 

Distribuie acest articol in social media